Kalendarz firmowy – dlaczego warto?

Kalendarze w rozmaitej formie, opatrzone logo lub reklamą firmy to popularny upominek biznesowy, wokół którego kręci się świat gadżetów reklamowych na przełomie lat. Skąd taka popularność firmowych kalendarzy reklamowych? Dlaczego tak bardzo przedsiębiorcom zależy na posiadaniu takiego, spersonalizowanego gadżetu i obdarowywaniu nim pracowników lub klientów, nie bacząc na fakt, że dla części z nich może się to okazać kolejny przedmiot do odrzucenia w kąt? Przyjrzyjmy się temu fenomenowi.

Funkcjonalność

Popularność kalendarzy w biznesie wynika przede wszystkim z ich niepodważalnej funkcjonalności dla użytkującego. Komuż bardziej przyda się obszerny kalendarz książkowy niż zabieganemu przedsiębiorcy, planującemu spotkania z klientami i opracowującemu sobie plan każdego kolejnego dnia? Kalendarz w firmie to sposób na zebranie wszystkich najistotniejszych informacji na konkretne dni w jednym miejscu, poukładanie i zaplanowanie sobie pracy. Dzięki niemu o niczym nie zapomnisz i zawsze będziesz miał miejsce na zapisanie ważnych notatek i informacji. Na co dzień, w gospodarstwie domowym, takie gadżety jak właśnie kalendarz książkowy u większości z nas nie miałyby racji bytu. W pracy i w firmie wygląda to jednak zupełnie inaczej.

Personalizacja

Jeśli wybierzesz kalendarz trójdzielny, spiralowany, czy jednodzielny, to będziesz miał możliwość stworzenia dla swojej firmy atrakcyjnego projektu graficznego, który będzie widniał na kalendarzu. To niejako okazja, by stworzyć coś własnego, wyjątkowego, dopasowanego do Ciebie i Twojej firmy – coś, czego nie znajdziesz wśród gotowych produktów w sklepach. Na każdym z kalendarzowych gadżetów mogą być też widoczne charakterystyczne elementy dla Twojej firmy, czyli np. logo, kolorystyka oraz dane kontaktowe. W przypadku kalendarzy książkowych można nawet pójść o krok dalej i oprócz logo firmy, umieścić na nim też nazwisko osoby, do której ma on trafić. Będzie mogła ona otrzymać stworzony specjalnie dla niej upominek, który będzie z nią przez cały rok.

Reklama

Przechodzimy tak naprawdę do clue tematu, czyli walorów marketingowych i reklamowych firmowych kalendarzy. Obdarowywanie klientów lub pracowników kalendarzami nie jest przecież bezinteresowne i może przynieść dla Twojej firmy konkretne zyski. Pracownicy, mając dostęp do firmowych gadżetów i narzędzi pracy, bardziej identyfikują się z firmą, w której pracują. Możesz w ten sposób promować swoją markę, która będzie skierowana nie tylko na zewnątrz, ale też do wewnątrz – do pracowników – zarówno obecnych, jak i przyszłych, potencjalnych. Tworzenie kalendarzy reklamowych w innych celach, np. przekazania ich partnerom i klientom, ma za zadanie oczywiście wypracowywanie marki na zewnątrz firmy. Dzięki kalendarzowi z logo Twoja firma przez cały rok może być w domu lub innym, bliskim, codziennym środowisku Twoich odbiorców. Oni również tworzą w ten sposób z Tobą pewnego rodzaju więź, identyfikują się z firmą. Można w ten sposób pracować nad pozyskaniem klientów stałych, lojalnych wobec Twojej firmy i powracających do niej na kolejne zakupy.

Wykorzystaj potencjał kalendarzy firmowych

Nawet, jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że część z osób, które otrzymają Twoje kalendarze firmowe, nie będzie z nich korzystać, to zyski, jakie może przynieść ze sobą ta druga część – wykorzystująca je, mogą być nieporównywalnie wyższe. Taka inwestycja może się okazać jedną z wielu inwestycji na przyszłość, których warto się podjąć dla rozwoju swojej firmy.